Üzleti Adminisztráció Mester

Általános információk

Program leírás

Gazdasági field`s széles elméleti ismeretek alapján újítások, és amelynek a képességeit a gyakorlati munka, szem értékei az általános emberiesség, a tanítás orientált hallgatók. A program célja képzett szakemberek képzése bachelor diplomával. A szakemberek képesek lesznek megbirkózni a bonyolult kérdéseket Economics, értékeli a jelenlegi gazdasági helyzet és a munka dinamikus társadalmi gazdasági környezetben.

Program Előfeltételek

A pályázó a grúz jogszabályokkal összhangban engedélyezett

Tanulási eredmények / kompetenciák

A tudás és a megértés

  • A tanulmányi terület fejlett ismeretei, beleértve az elméletek és elvek kritikus elemzését;
  • A tanulmányi terület összetett kérdéseinek megértése

Tudás alkalmazásában

  • Mind a terepi specifikus, mind a kiválasztott módszerek használata a problémák megoldására;
  • Képességet nyújtani kutatási és gyakorlati projektek előre meghatározott irányba

az ítéletalkotás

  • Képesség kiválasztani és értelmezni a térinformációs adatokat, valamint absztrakt adatok és / vagy helyzetek elemzésére szabványok és bizonyos kiválasztott módszerek használatával;
  • Jó döntés meghozatalához

Kommunikációs képességek

  • Nyilvánvaló és lakonikus írásos kommunikáció;
  • A nyelvtan szabályainak betartása;
  • Logikai írásbeli konstrukciók készítése;
  • A kifinomult nyelv elkerülése;
  • Nyelvi és idegen nyelvű kommunikáció;
  • Az elméleti gazdasági kimutatások megvitatása elégséges érvekkel;
  • Összetett kérdések szóbeli állításai;
  • Nyilvános bemutatás és személyes véleménynyilvánítás.

Tanulási készségek

  • A társadalomtudományi elméleti tudományok kutatási módszerekkel történő mélyreható vizsgálata elősegíti az egyének számára a mesterképzést és a további gyakorlatot, a gazdaság komplex kérdéseinek elismerését, különösen:
    • Közgazdaságtan, különösen:
    • A működő gazdasági eszközök mechanizmusának tanulmányozása;
    • A gazdasági elvek és értékek tudatosítása;
    • A jelenlegi gazdasági helyzet és események kritikai értékelése;
    • A gazdasági tevékenységek főbb elveinek elismerése;
  • A termék- és szolgáltatáspiacok mechanizmusainak és működési sajátosságainak meghatározása;
  • A fogyasztói motiváció és a vállalkozói magatartás értékelése;
  • A vállalkozói szellem szervezeti felépítésének és tevékenységének feltételeinek és állapotának meghatározása;
  • A költségek becslése és a tényezők befolyásolása.
  • A piacok típusai, a működés sajátosságai és mechanizmusai.
  • A termelési volumen és az árképzés meghatározása. A piaci egyensúly kérdése.
  • A makrogazdaság szabályozási elvei és sajátosságaik.
  • A kínálat és a kereslet általános modellje, a makrogazdasági egyensúly és a piacgazdasági fejlődés ciklusai.
  • A munkanélküliség, a munkaerőpiac, a foglalkoztatás és a bérek problémáinak tudatosítása.
  • Állami pénzügyi és hitelpolitika.
  • Az infláció lényege, típusai, okai és negatív hatásainak elemzése.
  • Állami adópolitika, költségvetés és szerkezet.
  • A recesszió okainak meghatározása.
  • Állami befektetési politika.
  • A civil társadalom kialakulásának gazdasági vonatkozásai.
  • A jelenlegi globális problémák.
  • A világgazdaság legfrissebb fejlődési irányai.
  • A világgazdaság átalakulása a globalizáció folyamatának köszönhetően.
  • A fejlődő és a fejlett országok stratégiai gazdasági modelljeinek tanulmányozása.
  • Az országok szisztematikus osztályozása.
  • Gazdasági függetlenségi mutató.
  • Grúzia természeti erőforrásainak lehetőségei.
  • A transzeurópai térbe történő integráció szükségessége.
  • A gazdasági fejlődés külső tényezői.
  • A nemzetközi gazdasági kapcsolatok sajátosságai, a mezők, az alapelvek.
  • A külkereskedelem és a specifikációk problémái.
  • Szabályozási díjak és nem szabályozási tarifák és külkereskedelmi mechanizmusok.
  • A tőkeáramlás és a motiváció okai és tényezői.
  • A közvetlen külföldi befektetések és specifikációk elemzése.
  • A munkaerő átvándorlásának és irányának okai.
  • A munkaerő-migráció és a bevándorlás és a szabályozási mechanizmusok állami politikájának kidolgozása.
  • Az információ és technológiák cseréjének eszközei.
  • Az európai integráció és a koppenhágai kritériumok.
  • Az árképzés sajátosságainak meghatározása a világpiacon.
  • Csillapítási ár, a vállalati állami árpolitika kidolgozása.
  • A kialakulóban lévő független és offshore zónák okai és működésük rendszere.
  • Államok Gazdasági funkciók, jogok és kötelezettségek.
  • A szerződések megszüntetésének és módosításának mechanizmusa
  • A nemzetközi szerződések kialakítása és a módszerek és elvek meghatározása.
  • Ajánlat és elfogadás.
  • Az áru szállításának incoterms.
  • Vis maior és megfelelő intézkedések.
  • Gazdasági terminológia.

Értékek

  • Részvétel az értékteremtés folyamatában és megvalósításának törekvésében; A szakmai értékek pontossága (pontosság, pontosság, objektivitás, átláthatóság, szervezet stb.) Biztonság;
  • Az igazság (emberi jogok), az etika és az erkölcsi normák védelme

A tanulási eredmények elérésének formái és módszerei

Előadás
Szeminárium (a csoportban dolgozó)
Gyakorlati órák
Tanfolyammunkák / projektek
Független munka A tanulási eredmények kialakításának formái és módszerei szerepelnek az Oktatási Programban, és megtalálhatók a következő linken keresztül: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf

A tanítás alapvető formái

Előadás, szeminárium, laboratóriumi képzés és gyakorlati képzés;
Gyakorlati tanulmány;
Tananyag / projekt;
Bachelor, mesterek és doktori értekezések;
Konzultáció.

Az előadás Egy kreatív folyamat, amelyben mind az előadó, mind a hallgató részt vesz. Az előadás alapvető célja, hogy segítse a tanulókat abban, hogy megértsék a tanított tantárgy főbb fogalmát, ami magában foglalja az anyag kreatív és aktív érzékelését. Ezenkívül figyelmet kell fordítani az alapvető fogalmakra, meghatározásokra, megnevezésekre, feltételezésekre. A főbb kérdések, tények és ötletek kritikai elemzése szükséges. Az előadásnak gondoskodnia kell az alapvető fogalmak tudományos és logikai következetes megismeréséről anélkül, hogy felesleges részleteket kellene megtennie. Ezért logikusan teljesnek kell lennie. Ráadásul a tények, példák, sémák, tervezetek, kísérletek és egyéb vizuális eszközök segítenek megmagyarázni az előadás által közvetített gondolatot.

Az előadásnak biztosítania kell a tudományos dialektikus folyamat helyes elemzését, és a hallgatók azon képességén kell alapulnia, hogy észrevegyék és megértsék a legfontosabb tudományos problémákat.

Az előadáson tanult anyag egy egész tudásrendszer kialakítását teszi lehetővé a diákok számára, önálló munkavégzés. A hallgatóknak érdeklődniük kell a könyvek és egyéb információforrások iránt, és ösztönözni kell önálló tanulmányozásra, amely az önálló gondolkodás, elemzés és következtetés alapja.

Figyelembe véve az előadás fő céljait, csak a tapasztalatokat a professzoroknak meg kell adni, mivel elméleti ismereteik, gyakorlati tapasztalataik és pedagógiai készségeik garantálják a jó minőségű előadások nyújtását. A módszertani kérdésekben az oktatónak különös figyelmet kell fordítania a tanított anyag konzisztenciájára, az előadás stílusára és a közönséggel való kapcsolatfelvételre. Az oktatónak széles körben kell használnia a vizuális segédeszközöket, hogy a diákok aktívan részt vegyenek benne.

Az előadás során adott elméleti anyagot szemináriumokon, laboratóriumi képzésen és gyakorlati képzésen keresztül jobban érzékelik.

A cél a szeminárium Hogy lehetővé tegye a hallgatóknak, hogy elmélyítsék tudásukat az előadáson tanult témákról. Egy tanár vagy egy tapasztalt tanár felügyelete alatt egy diák vagy egy diákcsoport talál és észlel további információkat, előkészíti előadásait, esszéit stb. A szemináriumi jelentések bemutatása és megvitatása, következtetések levonása. A szeminárium felügyelője koordinálja ezeket a folyamatokat.

A laboratóriumi képzés Jobban bizonyítható, és segít a diákoknak jobban érzékelni a folyamatokat és a jelenségeket. Egy laboratóriumban a hallgató megtanulja, hogyan végezzen kísérleteket. A laboratóriumi képzés során a hallgató megtanulja, hogyan kezelje, szabályozza és rögzítse a laboratóriumi berendezéseket. A kísérleti tréning laboratóriumokban szerzett készségek segítenek jobban megérteni az előadáson tanult elméleti anyagot.

A cél gyakorlati képzés Az elméleti anyag fokozatos megismerése konkrét problémák megoldásával; Ez az alapja a készségek fejlesztésének független használatához. A tanárnak különös figyelmet kell fordítania a problémamegoldó módszerekre, vázlatokra, vázlatokra és sémákra, megfelelő számítási módszerekkel stb.

Gyakorlati tanulmány Segít a tanulóknak a megszerzett tudás elmélyítésében és megszilárdításában. Az elméleti ismeretek gyakorlati megvalósításának készségeit fejleszti, a szóban forgó téma problémamegoldó módszereinek felhasználásával.

Dolgozik Tanfolyam / projekt Kreatív folyamat. Minden új konstrukció, gép, eszköz, automata készülék stb. Projektek szerint tervezték. A kivetítő folyamat mind az elméletet, mind a gyakorlatot foglalja magában. A képzés időtartama alatt a hallgató a kurzusprojekteket grafikus adatok alkalmazásával végzi; A projektek valójában az önálló munkájuk első eredményei, bár a tanár felügyelete alatt járnak el.

Bachelor's, Master's, és Doctoral A tézis a felsőoktatási intézmény oktatási folyamatának külön szakaszának utolsó szakasza. Célja a hallgatók elméleti és gyakorlati ismereteinek rendszerezése, valamint konkrét tudományos, technikai, gazdasági vagy ipari problémák megalapozott megoldásának elérése. A dolgozatnak fel kell tárnia a kutatási módszerek elsajátításának szintjét és a feltett kérdésekkel kapcsolatos kísérleteket, valamint a hallgató önálló készségét a jövő szakmájának területén. Tapasztalt tanár felügyeli a projekt megvalósítását.

Alatt konzultáció A tanárnak segítenie kell a diákokat abban, hogy független munkatapasztalatokat szerezzenek, megtanulják használni az akadémiai könyveket és más forrásokat, és megoldják azokat a problémákat, amelyek önálló munkájuk során keletkeznek.

Tanítási és tanulási módszerek

A tanulás folyamán egyetlen konkrét kérdést lehetetlen megtanulni egyetlen módszerrel. A tanárnak különböző módszereket kell alkalmaznia a tanítási folyamat során; Gyakran alkalmazzák a módszerek kombinációját is. A tanítási módszerek gyakran kiegészítik egymást.

A legszélesebb körben elterjedt tanítási és tanulási módszerek, valamint ezek definíciói az alábbiakban találhatók. A tanárnak a konkrét cél és probléma szerint kell a megfelelő módszert választania.

  1. Vita / viták. Ez az interaktív tanítás legszélesebb körben elterjedt módja. A vitafolyamat nagymértékben növeli a hallgatók részvételének minőségét és tevékenységüket. A vita érveléssé válhat, és ez a folyamat nem pusztán a tanár kérdéseire korlátozódik. Fejleszti a diákok érvelésének képességeit és saját elképzeléseit.
  2. A kooperatív tanítás olyan oktatási stratégia, amelynek során a csoport minden tagjának nemcsak magának kell tanulnia a tantárgyat, hanem segítenie kell a diáknak, hogy jobban megtanulja. A csoport minden tagja dolgozik a problémán, amíg mindegyikük nem foglalkozik a kérdéssel.
  3. Együttműködés ; Ez a módszer azt jelenti, hogy a tanulókat külön csoportokba osztják, és minden csoportnak saját feladata van. A csoport tagjai külön-külön dolgoznak a kérdésükön, és egyúttal megosztják véleményüket a többi csoporttal. A felvetett probléma szerint a funkciókat a csoporttagok között lehet áthelyezni ebben a folyamatban. Ez a stratégia biztosítja a diákok maximális részvételét a tanulási folyamatban.
  4. A probléma alapú tanulás (PBL) olyan módszer, amely konkrét problémaként kezdeti stádiumot jelent mind az új ismeretek, mind az integrációs folyamat megszerzéséhez.
  5. A heurisztikus módszer egy adott probléma lépésről lépésre történő megoldására alapul. Ez a tények független rögzítésével valósul meg a tanítási folyamatban és meghatározza a közöttük lévő kapcsolatokat.
  6. Esettanulmány - a tanár a hallgatókkal együtt tárgyalja a konkrét eseteket, és alaposan tanulmányozza a kérdést. Pl. A műszaki biztonság területén egy konkrét baleset vagy katasztrófa megbeszélése lehet, vagy a politikatudományban konkrét, például Karabakh-probléma (örmény-azeri konfliktus) tanulmányozása lehet.
  7. Ötletelés - ez a módszer magában foglalja, hogy egy adott témában minél több radikálisan különböző ötletet és véleményt alakítsanak ki és mutassanak be. Ez a módszer feltételeket teremt a kreatív megközelítés kidolgozásához egy probléma miatt. Ez a módszer a diákok nagy csoportjában hatékony, és a következő lépésekből áll:
    • Kreatív megközelítés segítségével a probléma / probléma meghatározásához;
    • Egy bizonyos időre (főként a táblára) felsorolva a diákok ötleteit a probléma felett minden kritika nélkül;
    • Meghatározza az értékelési kritériumokat az ötletnek a kutatás céljához való igazolására;
    • A kiválasztott ötletek értékelése a korábban meghatározott kritériumok szerint;
    • Kiválasztja azokat a gondolatokat, amelyek leginkább megfelelnek az adott kérdésnek a kizárás módszerével;
    • Amely feltárja a legjobb ötletet az adott probléma megoldására.
  8. A korábban előkészített forgatókönyv szerint játszott szerepjáték és szimulációs játékok lehetővé teszik a diákok számára a probléma különböző álláspontokból történő becslését. Segítenek a diákoknak, hogy alternatív nézőpontokat alakítsanak ki. Ezek a játékok, valamint a megbeszélések segítenek a tanulóknak abban, hogy készségeket fejlesszenek ki önállóan kifejezve saját ötleteiket és részt vegyenek a megbeszélésekben.
  9. A bemutató módszer vizuális segédeszközökkel történő bemutatását jelenti. Nagyon hatékony a kívánt eredmény elérésében. Gyakran ajánlott az anyag egyidejű bemutatása audio és vizuális eszközökkel. Az anyagot egy tanár és egy diák is bemutathatja. Ez a módszer segít nekünk abban, hogy különböző lépéseket tegyünk a tananyag áttekinthetőbbé tételében, meghatározzuk, hogy a hallgatók milyen lépéseket tegyenek függetlenül; Ugyanakkor ez a stratégia vizuálisan egy probléma / probléma lényegét mutatja. A bemutató nagyon egyszerű lehet.
  10. Az indukciós módszer határozza meg a tudás átadásának ilyen formáját, amikor a gondolkodási vonal tanulásának folyamata a tényektől a generalizációig orientálódik, vagyis az anyag bemutatásakor a folyamat konkrétról általánosra vált.
  11. A deduktív módszer határozza meg az ilyen ismeretek közvetítésének olyan formáját, amely az új ismeretek felfedezésének logikus folyamatát mutatja az általános tudás alapján, vagyis az eljárás általánosból konkrétra változik.
  12. Az analitikai módszer segít nekünk abban, hogy az egész oktatási anyagot alkotó részekre bontsuk. Ily módon egyszerűsödik a különálló kérdések részletes értelmezése az adott komplex problémán belül.
  13. A szintetikus módszer azt jelenti, hogy egy kérdést több különálló rész alkot. Ez a módszer segít a tanulóknak abban, hogy képesek legyenek a probléma egészének megismerésére.
  14. A szóbeli vagy szóbeli módszer magában foglal egy előadást, elbeszélést, beszélgetést stb. A folyamat során a tanár közvetíti, szóban magyarázza az anyagot, és a tanulók érzékelik és megtanulják azt a megértés és a memorizálás során.
  15. Írásos módszer az alábbi tevékenységeket jelenti: másolás, jegyzetek készítése, tézisek készítése, esszéírás stb.
  16. A laboratóriumi módszer a következő tevékenységeket foglalja magában: kísérletezés, videóanyagok bemutatása stb.
  17. A gyakorlati módszerek egyesítik az összes olyan tanítási formát, amely ösztönzi a hallgatók fejlődő gyakorlati készségeit. Ebben az esetben a hallgató önállóan különféle tevékenységeket végez a megszerzett ismeretek alapján, például terepkutatással, tanítási gyakorlattal, terepmunkával stb.
  18. A magyarázó módszer egy adott kérdés megvitatásán alapul. Az anyag magyarázata során a tanár konkrét példákat mutat be, amelyek részletes elemzését az adott téma keretében végezzük.
  19. A tevékenységorientált oktatás magában foglalja a tanárok és a hallgatók aktív részvételét a tanítási folyamatban, amikor az elméleti anyag gyakorlati értelmezése megtörténik.
  20. Projekt tervezése és bemutatása. Egy projekt megtervezésénél egy diák alkalmazza a probléma megoldására szerzett ismereteit és készségeit. A tanítás projektek kidolgozásával növeli a tanulók motivációját és felelősségét. A projektben való részvétel magában foglalja a tervezés, a kutatás, a gyakorlati tevékenység és az eredmények bemutatásának szakaszát a kiválasztott témában. A projekt akkor tekinthető befejezettnek, ha eredményeit egyértelműen, meggyőzően és helyesen mutatják be. Ezt egyedileg, párokban vagy csoportokban lehet elvégezni; Szintén egy vagy több téma keretében (tantárgyak integrálása); Befejezése után a projektet nagy közönségnek mutatják be.
  21. E-learning Magában foglalja az internet és a multimédiás eszközök használatát a tanítás folyamatában. Tartalmazza a tanítási folyamat minden elemét (célok, tartalom, módszerek, eszközök stb.); Ezeknek az alkotóelemeknek a megvalósulása speciális eszközökkel történik. Az e-learning három típusa létezik:
    • Teljes munkaidős oktatás; Amikor a tanítási folyamat a tanárok és a hallgatók kapcsolattartási ideje alatt történik, és a tananyag átadása e-tanfolyamon történik;
    • A távoktatás a tanítási eljárás lefolytatását jelenti professzor hiányában. A tanítást távolról kell elvégezni; Az e-formátumban.
    • Hibrid (teljes munkaidős / távoli) - a tanítást főként távolságban végzik, de egy bizonyos részét a munkaidő alatt folytatják le.

Gömbök Foglalkoztatási

  • Közintézmények;
  • Kormányzati és nem kormányzati szervezetek;
  • A nemzetközi szervezetek szervezeteinek grúziai képviseleti szervei; Különböző profilú állami és magánvállalkozások (cégek)
Utoljára frissítve márc. 2020

Keystone ösztöndíj

Ismerd meg az ösztöndíjaink által kínált lehetőségeket

Az iskoláról

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher educati ... Tovább

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher education scene providing opportunities to learn excellent professional and academic skills maintaining internationally competitive education, research and innovation services significant for Georgia’s sustained development. Kevesebb