Mester a rugalmasság oktatásban
Suceava, Románia
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
EUR 2400 / per year
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
Az Erasmus Mundus Joint Master in Resilience in Educational Contexts – EMJM FLOURISH egy 2 éves, teljes munkaidős, innovatív mesterképzés, amelynek célja, hogy az oktatók és a gyakorlati szakemberek kapacitását kiépítse az ellenálló képességet fokozó kontextusok létrehozásában, amelyek felvértezik a gyermekeket és a fiatalokat a szükséges erőforrásokkal és kompetenciák ahhoz, hogy hatékonyan megbirkózzanak az oktatásuk és fejlődésük kihívásaival.
A Máltai Egyetem (vezető partner), a Krétai Egyetem (Görögország), a Lisszaboni Egyetem (Portugália) és a Stefan Cel Mare Egyetem (Suceava, Románia) kínálja, és öt másik társult partner támogatja, a Dalhousie Egyetem, Kanada, Fiume. Egyetem, Horvátország, University of Pretoria, Dél-Afrika, Orebro University, Svédország, University of Sao Paolo, Brazília, valamint az Európai Iskolalélektani Képzési Központ. A kurzus résztvevői 4 mobilitást végeznek legalább 3 diplomát kiadó egyetemen.
Képtár
Tanterv
A mesterképzés során a hallgatóknak lehetőségük lesz a következő tantárgyak tanulmányozására, és az alábbi ismereteket és ismereteket sajátíthatják el:
1. félév. Tanszéki képzési egység: Resilience & Socio-Emotional Health Center
- Rugalmasság az emberi fejlődésben - Ez a tanulmányi egység bevezetőként szolgál a teljes mesterképzéshez, és célja az egészségfejlesztési és megelőzési keretrendszer bemutatása; határozza meg a rugalmasság természetét; ismertesse a reziliencia különféle elméleteit és modelljeit; azonosítani a kockázati és védelmi tényezőket a különböző rendszerekben; és megvitassák a rezilienciára nevelés jelentőségét a gyermekek és fiatalok általános fejlődése és növekedése szempontjából.
Ismeretek és megértés: - a tanegység végére a hallgató képes lesz:
- Ismerje meg az egészségfejlesztési és prevenciós tudományos keretrendszer fő elveit és tantételeit, valamint alkalmazását a gyermekek és fiatalok mentális egészségére és jólétére
- Határozza meg a rezilienciát, és kövesse nyomon fejlődését a sebezhetetlenség fogalmától a
egyéni kontextusú tranzakciós perspektíva - Kritikusan vizsgálja meg a reziliencia különböző megközelítéseit, például otthon, közösség, munkahely, egészségügy és társadalmi-gazdasági fejlődés, vizsgálja meg és értékelje a reziliencia fő elméleteit és modelljeit
- Azonosítsa azokat a kockázati és védőfaktorokat, amelyek a gyermekek és fiatalok számára kedvezőtlen körülmények, például traumák, szegénység, etnikai kisebbségek és kényszermigráció esetén
- Kompetencia és pedagógia a rezilienciára nevelésben – Ez a tanulmányi egység lehetőséget ad a kurzus résztvevőinek arra, hogy kritikusan mérlegeljék a gyerekekben és fiatalokban az osztálytermen és azon kívül kialakítandó sajátos attitűdöket és készségeket, valamint az ilyen attitűdök és készségek megfelelő pedagógiai megközelítését. megszerezni. A rezilienciát nem lehet didaktikailag tanítani, mint a tudás egy újabb területét
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Hasonlítsa össze és állítsa szembe a tanítási és tanulási didaktikai és tapasztalati megközelítések közötti különbségeket a reziliencia oktatással kapcsolatban
- Ismertesse és elemezze a SAFE megközelítés alkalmazását a szocio-emocionális tanításban és tanulásban
- Hasonlítsa össze és állítsa szembe a tudás-, attitűd- és készségkompetenciák értékeléséhez szükséges különböző értékelési módszereket a reziliencia vonatkozásában
- Kritikusan írja le a különböző kompetenciákat alkotó készségeket, beleértve a következő területeket: kapcsolatok és kommunikáció, növekedési gondolkodásmód, önrendelkezés, az erősségekre építés és a kihívások lehetőségké alakítása (a csapások, elutasítás, családi konfliktusok, veszteségek, zaklatás, változás és átmenetek).
- Reziliencia programok tervezése, végrehajtása és értékelése - Ez a tanulmányi egység alapvető ismereteket és készségeket vezet be a reziliencia programok és beavatkozások tervezéséhez, végrehajtásához és értékeléséhez, különféle stratégiákat alkalmazva. Ezek a kompetenciák erősítik az oktatási szakemberek képességét a reziliencia-beavatkozások végrehajtására, különös tekintettel a végrehajtás minőségére és a program hatásainak nyomon követésére. Továbbá a hallgatók készségeket fejlesztenek ki egy olyan program/projektterv megtervezésére vonatkozóan, amely megvalósíthatóbbá és fenntarthatóbbá teszi a programok oktatási rendszer általi elfogadását.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Azonosítsa az általános tervezési modellben alkalmazott módszereket a prevenciós/reziliencia program kidolgozására
- Határozza meg a megvalósítás minőségét és a végrehajtás minőségét befolyásoló tényezőket, beleértve az adaptációt és a program integritását
- Ismertesse az iskolai feltételek és a tanári reziliencia, valamint az iskolai közösség változásra való készségének fontosságát a prevenciós és reziliencia programok sikeres megvalósítása érdekében
- Magyarázza el az értékelés jelentőségét a megelőzésben/rezilienciában, és azonosítsa a különböző típusú értékelések alkalmazását
- A reziliencia szisztémás és családi megértése – Ez az egység a családterápia és a szisztémás gyakorlat különböző elméletei és modelljei elé tárja a hallgatókat. Támogatja a tanulást gyakorlatok beiktatásával, hogy segítse a tanulókat jobban megismerni a rendszerszintű készségekkel. Ezen túlmenően ez az egység lehetővé teszi a tanulók számára, hogy reflektáljanak a különböző klienscsoportokra/megjelenő nehézségekre, valamint a rendszerszintű készségek/technikák beavatkozási formájaként való alkalmazására, különös tekintettel az iskolai gyerekekre és fiatalokra. Ezen túlmenően, ez az egység magában foglalja az iskolarendszer és más, a tágabb társadalmi-ökológiai környezet részét képező többrendszerű összefüggések rendszerszintű megértését is.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Ismerje meg a rendszerszintű gyakorlatra vonatkozó elméletet.
- Használjon rendszerszintű elméleti keretet, amikor megérti a különböző családokkal való munka bonyolultságát és a nehézségeiket.
- A tanulásfejlesztés akadályai – Ez a tanulmányi egység lehetőséget ad a résztvevőknek, hogy elmélyítsék a tanulás előtt álló akadályok megértését, amelyek mind a gyermeken belüli károsodásokból, mind a szociális és oktatási hiányosságokból erednek. Ez magában foglalja a fogyatékosság és a tanulás különböző formáiból, valamint a szociális és érzelmi nehézségekből adódó kihívások elméletének és kutatásának vizsgálatát, valamint a társadalmi attitűdök, struktúrák és folyamatok hatását a fogyatékosság társadalmi modelljén belül.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Mutassa be mély és széles körű megértését arról, hogy a károsodás különböző formái miként válhatnak akadályozó forrássá a tanulásban;
- Mutassa be, hogy kritikusan megérti azokat a kihívásokat és erősségeket, amelyekkel az érzékszervi fogyatékkal élő gyermekek és fiatalok szembesülhetnek;
- Mutassa be, hogy kritikusan megérti azokat a kihívásokat és erősségeket, amelyekkel a kommunikációs nehézségekkel és az autizmus spektrumú betegségekkel küzdő gyermekek és fiatalok szembesülhetnek;
2. félév. Tanszéki képzési egység: Krétai Egyetem, Görögország
- Kontextuális folyamatok a reziliencia növelésében: osztálytermi és iskolai klíma – Ennek az egységnek az a célja, hogy az iskolai környezetben zajló reziliencia-növelés kontextuális folyamataival kapcsolatos legrelevánsabb témákkal foglalkozzon, és megismertesse a kurzus résztvevőit az alábbiakkal:
- Az inkluzív oktatás alapvető koncepciói és stratégiák a sikeres befogadó környezet elősegítésére;
- A kooperatív tanulás fontossága és a kooperatív tevékenységek osztálytermi tervezése;
- A gondoskodó kapcsolatok fontossága a reziliencia folyamatában és hatékony stratégiák a gondoskodó kapcsolatok előmozdítására az osztályteremben;
- Főbb viselkedésmagyarázó modellek, funkcionális viselkedéselemzés az osztályteremben és stratégiák a pozitív osztálytermi légkör elősegítésére;
- A tanulók általános és speciális szükségleteinek kezelése során a többlettámogatás iránti igény azonosításának fontossága.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Értékelje az osztálytermi és iskolai légkör jelentőségét a tanulók ellenálló képességének növelésében, hivatkozva a reziliencia oktatás vonatkozó szakirodalmára
- Azonosítsa a kooperatív tanulás társadalmi és intellektuális eredményeit, és kritikusan tekintse át a kooperatív tanulási stratégiák reziliencia-beavatkozásokban való alkalmazásának előnyeit
- Azonosítsa a főbb viselkedésmagyarázó modelleket, és kritikusan értékelje a pozitív viselkedéskezelési stratégiákat
- Kritikusan vitassák meg annak fontosságát, hogy azonosítsák egyes tanulók további támogatásának szükségességét, és biztosítsák, hogy ez megfeleljen a megbélyegzés elkerülése mellett
- Szülőkkel és szakemberekkel való együttműködés a reziliencia fokozásában – tanulmányi egysége segíthet a szakembereknek abban, hogy sikeresen felvegyék a szülőkkel való együttműködés fejlesztését gyermekeik reziliencia nevelésében. Lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy együttműködjenek a szülőkkel, mint kulcsfontosságú partnerekkel a reziliencia programok tervezésében és végrehajtásában az iskolában, otthon és más releváns összefüggésekben.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Adjon kritikai számot a szülők és a közösségi szerepvállalásról a gyermekek rezilienciára nevelésében.
- Ismertesse és elemezze a különböző módokat, ahogyan a tanárok együttműködhetnek a szülők sokféleségével gyermekeik reziliencia nevelésében.
- Mutassa be, hogy a közösségi részvétel milyen módon javíthatja a gyermekek rugalmas növekedési lehetőségeit.
- Kutatási módszerek a reziliencia-oktatásban - Ennek a tanulmányi egységnek az a célja, hogy lehetővé tegye a kurzus résztvevői számára a reziliencia-kutatással kapcsolatos fogalmak és kérdések kritikus megértését, valamint az ilyen kutatások értékeléséhez és lefolytatásához szükséges készségeket. Lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy a reziliencia-oktatással kapcsolatos kutatási kérdéseket alkossanak, és megkülönböztessék azokat, amelyek kvantitatív, kvalitatív vagy vegyes módszertani tervezést igényelnek, releváns vizsgálatokat tervezzenek a megfelelő módszertan és adatgyűjtési és elemzési stratégiák segítségével, miközben foglalkoznak az érvényességi és általánosíthatósági kérdésekkel, valamint követve az etikai kutatási standardokat.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Mutassa be a gyakorló alapú vizsgálat megértését, annak elméleti keretét a reziliencia oktatási kutatás során
- Tegyen különbséget a kvantitatív, kvalitatív vagy vegyes módszertani tervezést igénylő kutatási kérdések között, a kvantitatív és kvalitatív kutatásban az érvényesség és az általánosíthatóság biztosításának különböző módjai között.
- Mutassa be, hogy képes különbséget tenni a különböző eszközök között, azonosítva a leghasznosabbakat a változókkal kapcsolatban
- Válogatott témák a rezilienciában és az egyéni oktatási szükségletekben való alkalmazások – A tanulmányi egység célja, hogy lefedje a reziliencia-kutatás oktatásban történő alkalmazásait, különös tekintettel a sajátos nevelési igényű gyermekekre. Célja, hogy segítse az oktatókat az alkalmazott ismeretek és stratégiák hasznosításában a rezilienciaépítés terén, különös tekintettel a sérülékeny populációkra, például a speciális igényű gyermekekre, beleértve a fogyatékkal élő gyermekeket és a migráns gyermekeket. valamint érzelmi és viselkedési nehézségekkel küzdő gyermekek.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Tekintse át a kiszolgáltatott gyermekek ellenálló képességével és jólétével kapcsolatos kritikailag releváns irodalmat (pl. speciális nevelési igények: fogyatékosság, migráns és menekült gyermekek, érzelmi és viselkedési nehézségek)
- Ismerje meg, hogy a konzultációs folyamat hogyan segítheti a tanárokat az iskolai problémás helyzetek megoldásában.
- Értékelje a tartalmi területeket olyan témákban, mint a szülők képzése és oktatása, valamint a családi ellenálló képesség.
- Prevenciós programok veszélyeztetett óvodás és általános iskolás gyermekek számára – A tanulmányi egység célja, hogy összekapcsolja a meglévő irodalmat a sajátos nevelési igényű kisgyermekek számára az iskolai és családi környezetben végzett, bizonyítékokon alapuló beavatkozásokról, hogy a pedagógusok ezeket a beavatkozásokat felhasználhassák a gyermekek jólétének elősegítésére. és a rugalmasság. A tanulmányi egység általános célja, hogy lehetővé tegye az iskolában dolgozó szakemberek számára, hogy az iskolás gyermekek, különösen a kisgyermekek és az általános iskolások igényeihez igazodó prevenciós programokat tervezzenek, hajtsanak végre és értékeljenek.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Határozza meg a szükséges lépéseket a kisgyermekek számára készült prevenciós programok kidolgozásához
- Megérteni a prevenciós programok végrehajtási szakaszának jelentőségét, és azonosítani azokat a gyakorlati stratégiákat, amelyek a program hatékonyságának biztosításához szükségesek a fiatal veszélyeztetett gyermekek számára
- Kritikusan felülvizsgálja a fiatal és kiszolgáltatott gyermekek jelenlegi megelőzési programjait, megragadva erősségeiket és korlátaikat
3. félév. Tanszéki képzési egység: Lisszaboni Egyetem, Humánkinetikai Kar/ Stefan cel Mare University of Suceava , Neveléstudományi Kar
- Az oktatási szakemberek ellenálló képességének erősítése – Ennek a tanulmányi egységnek az a célja, hogy támogassa a gyakorló szakemberek rugalmasságát az oktatási környezetben, segítve őket hatékony megküzdési stratégiák kialakításában. A gyakorló reziliencia olyan pszichológiai folyamat lehet, amely a társadalmi és kulturális negatív kontextusokat fejlődési lehetőségekké alakítja. A gyakorló rezilienciája példaképül is szolgál a tanulók számára. Hatással van az affektív és transzverzális kompetenciákra, az akadémiai tudásra, amely átalakító tudássá fejlődhet.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Mélyebb megértése a gyakorló szakemberek ellenálló képességének előmozdításának módjainak a rendszerszintű, ökológiai reziliencia keretein belül
- Mutassa be azokat a tényezőket, amelyek elősegítik a divergens gondolkodást, a kreatív folyamatokat és az együttműködésen alapuló magatartást
- Határozza meg a pozitivitás szerepét a növekedés és a jólét elősegítésében
- Határozza meg, hogy az elméleti háttér hogyan alakíthatja a gyakorló szerep megértését
- Megfigyelési és gyakorlási gyakorlatok I. és II. – Ez a tanulmányi egység ezért szükséges a gyakorló szakemberek felkészítéséhez a reziliencia kompetenciák gyakorlati alkalmazására a gyerekekkel és fiatalokkal. Ez lehetővé teszi a kurzus résztvevői számára, hogy részt vegyenek a programban lefedett rugalmassági kompetenciák megfigyelésében és alkalmazásában.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Kritikusan számoljon be a reziliencia-oktatás leghatékonyabb stratégiáiról a munkahelyi környezetükben.
- Kritikusan számoljon be azokról az osztálytermi, iskolai vagy más környezeti tényezőkről, amelyek elősegítik a gyermekek és fiatalok reziliencia-kompetenciáinak elsajátítását.
- Ismerje fel saját erősségeit és nehézségeit a gyermekek és fiatalok ellenálló képességének kialakításában
- Szervezeti kapcsolatok és támogató hálózatépítés a reziliencia növelésében – Ez az egység célja, hogy a kurzus résztvevői mélyebben megértsék azokat a folyamatokat, amelyek az oktatási szakemberek rugalmasságának előmozdításával járnak. A résztvevőknek lehetőségük lesz megvizsgálni a szakmai stresszt és elemezni a stressztényezőket az egyéni szakmai életben és a szervezeti iskolai légkörben. Ezt követően megvitatják, hogy a professzionális hálózatépítés hogyan használható a gyakorló szakemberek stressz kezelésében és a rugalmasság fejlesztésében.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Alkalmazza az ellenálló képességet elősegítő keretrendszert, hogy megértse és elősegítse a tanárok ellenálló képességét és jólétét a szervezeti légkörön keresztül;
- A fő kockázatok és megoldások azonosítása hálózatépítésen keresztül a tanárok személyes és szakmai fejlődésének elősegítése érdekében;
- Alkalmazza a reziliencia keretrendszert olyan folyamatok azonosítására, amelyek elősegítik a tanárok ellenálló képességét és jólétét, és mentorokká válhatnak a tanárok számára.
- Határozza meg azokat a stratégiákat, amelyek elősegítik az iskolai vezetés ellenálló képességét.
- Pozitív pszichológia az oktatásban - Ennek a tanulmányi egységnek az a célja, hogy mély és kritikus megértést biztosítson a pozitív pszichológia oktatásban történő alkalmazásáról, hogy elősegítse az erőalapú megközelítést az iskolában, ellentétben az oktatásban alkalmazott korábbi deficit-megközelítésekkel. A fő cél az, hogy a tanárok, gondozók, szülők és tanulók megkereshessék diákjaik és gyermekeik erősségeit, és ezeket felhasználva segítsék őket sebezhetőségeik leküzdésében.
Tudás és megértés - a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Határozza meg a pozitív pszichológia fő szempontjait!
- Határozza meg a pozitív pszichológia alapelveit az élet különböző területein
- Határozza meg a pozitív pszichológia alkalmazását az oktatási környezetben
- Elemezze és szintetizálja a pozitív pszichológiából kibontakozó fő jóléti és rugalmassági elméleteket és modelleket
4. félév. Tanszéki képzési egység: Máltai Egyetem, Krétai Egyetem, Lisszaboni Egyetem, Stefan cel Mare Egyetem Suceava
- Szakdolgozat - A disszertáció lehetőséget biztosít a kurzus résztvevői számára, hogy gyakorlaton alapuló kutatást végezzenek (beleértve az adatgyűjtést és elemzést is) a kurzus során lefedett gyermekek és fiatalok ellenálló képességével és jólétével kapcsolatos területen, és hozzájáruljanak a vizsgált téma ismeretéhez. . A kurzus harmadik félévében kell befejezni, és körülbelül 15 000-20 000 szavas szakdolgozatként kell benyújtani. A hallgatók szóbeli vizsgán is ülnek. A szakdolgozat benyújtására és elkészítésére vonatkozó részletes iránymutatás, valamint a vizsgálat kritériumai és eljárásai a mesterképzés kezdetén közzétett szakdolgozati útmutató dokumentumon lesznek elérhetők.
Kills – a tanulmányi egység végére a hallgató képes lesz:
- Azonosítsa és kritikusan elemezze egy eredeti kutatási kérdés természetét és fontosságát a szakmai gyakorlati területen.
- Készítsen tudományos tanulmányt a rugalmasságról, a tervezés, az adatgyűjtés, az elemzés és az írás szakaszainak megfelelő lebonyolításával.
- Mutasson jártasságot a vizsgálat lefolytatásában a gyermekek/fiatalok ellenálló képességével és jólétével kapcsolatos problémákkal kapcsolatos szakmai munka területén
- Mutasson kritikai készségeket saját és mások kapcsolódó kutatómunkája korlátainak elemzésében.
- Mutassa be kompetenciáját egy adott vizsgálat szempontjából releváns etikai kérdések elemzésében, valamint a szükséges etikai megfontolások és eljárások végrehajtásában.
Ez az első nemzetközi, közös mesterképzés az oktatási kontextusokban való rezilienciáról, amelyet felsőoktatási intézmények nemzetközi konzorciuma vezet, és egyedülálló lehetőséget kínál a feltörekvő vezetőknek a rezilienciát fokozó oktatási kontextusok és rendszerek létrehozásában.